Vakantie - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Eline Brinks - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Eline Brinks - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

22 Juni 2015 | Indonesië, Denpasar

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer, wat is dat lang geleden. Ik wou vorige week al wat schrijven, maar daar kwam het elke keer niet van. Ik had dus drie weken geleden mijn laatste schoolweek. Die week erna waren vrij. Ik heb in deze week mijn business plan afgemaakt en ingeleverd en voor de rest vooral veel strand omdat we immers toch vrij waren. Afgelopen week had ik toetsweek. Maandag hebben wij de toets van dit module gehad, deze ging opzich wel goed en ik denk dat iedereen van de opleiding deze wel heeft gehaald. Dinsdags hadden we ons defense, dit ging ook wel goed en hebben we dan ook gehaald, het business plan is ook behaald trouwens. Toen had ik de rest van de week nog de tjid om 1 herkansing te leren dat was voor de strategic toets (moeilijkste toets van alle vier jaar leisure management). Hier heb ik een twijfelachtig gevoel over. Maar we zullen zien, alleen het kan nog wel even duren voordat ik het cijfer krijg.
Verder heb ik deze week de laatste dingetjes voor Thailand gergeld, en uiteraard nog een laatste keer uiteten met de meiden.

Toen was het Zaterdag, DE DAG! Eindelijk Berjan weer zien. Ik werd sochtends om half 10 opgehaald in het hotel om naar het vliegveld gebracht te worden. Daar moest ik natuurlijk afscheid nemen van de meiden wat wel met een brok in de keel en tranen in de ogen ging, maar we hebben het overleefd. Toen in het busje naar het vliegveld, dit was best een raar gevoel, gelukkig was ik niet alleen en hoefde ik ook niet alleen te reizen naar Bangkok. Op het vliegveld ging alles heel geleidelijk. Alles liep door en na wat koffie het vliegtuig in naar Kuala Lumpur, daar een overstap, men wat een vaag vliegveld, en toen in een klein vliegtuigje met zo'n 30 man naar Bangkok. De vluchten waren allemaal op tijd, maar omdat Annelotte vanaf Bangkok naar Nederland vloog, bleek dat ze eerst via de arrivals naar buiten moest en uiteindelijk weer opnieuw moest in checken. Dit sloeg natuurlijk nergens op, maar nam wat tijd in beslag. Haha.. En toen kwam het moment dat ik de deur door liep! WHAAAAAAA xD Hahaha, ik was heel blij en had alweer een brok in mijn keel. Daarna hebben we nog even gepraat met annelotte en haar uiteindelijk uitgezwaaid. Toen was het tijd om naar het hotel te gaan. Puuuuu wat een luxe hier. Haha rooftop bar, mega ontbijt (was het ontbijt in puri wel wat zat) en aan de rivier gelegen. Berjan had het natuurlijk enorm warm, maar voor mij valt het nog mee het is wel veel warmer als in Bali doordat je midden in de stad zit. De eerste avond hebben we niet veel gedaan beetje hangen en slapen, haha. De volgende ochtend eerst heerlijk ontbijten om vervolgens door een tuktuk voor 20 baht te worden rond gereden door Bangkok. We hebben van allerlei budha's gezien. Een grote staande, liggende en zittende. We wouden ook nog naar het grandpalace, maar het was hier echt veeeeeeelste druk. Daarna zijn we per boot terug gegaan naar het hotel en hebben we bij een tour desk een aantal dingen geboekt. Aan het einde van de dag zijn we naar de Weekend market geweest, wat veel winkels! Het lijkt op de zwarte markt, alleen dan nog veel dichter op elkaar enzo. Alles is er te koop, haha. Savonds zijn we naar Khoa San road geweest, dit ligt op loopafstand van het hotel en schijnt de backpackers street van bangkok te zijn. Nou zo bijzonder vonden we het niet. Hier hebben we wat gegeten en gedronken. Daarna weer naar huis want de volgende dag optijd uit bed. We hebben vandaag namelijk gefietst. De Co van Kessel fietstocht. Dit was de allereerste fietstocht in Bali opgezet door een Nederlander. Dit was erg leuk om te doen, ik heb dingen gezien die je anders nooit zou zien. Wat apart allemaal. Ik ga niet te veel vertellen want dat zien jullie wel in de filmpjes en foto's. Nu zit ik hier en we gaan zo lekker wat eten. Morgen vertrekken we naar de floating market en daarna naar Kanachaburi om daar een nachtje te blijven. De volgende dag gaan we per nacht trein naar Chang Mai.

Zo dit was het dan al weer, het zal wel weer eventjes duren voordat de volgende online komt.

Nou, groetjes en veel liefs!