Eerste dagen in Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Eline Brinks - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Eline Brinks - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bali

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 April 2015 | Indonesië, Denpasar

Hallo allemaal,

Hier mijn allereerste berichtje. Ik hoop dat ik het op deze manier kan bijhouden, maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.

Hier zit ik dan 16 uur van huis. Vrijdagavond(Nederlandse tijd) vertrokken en Zaterdagavond(Balinese tijd) aangekomen. Een zeer goede vlucht gehad en heerlijk geslapen. Toen ik Zaterdag aankwam stond Lisette(klasgenoot) mij op te wachten, waar ik natuurlijk enorm blij om was! Dan kom je toch niet helemaal alleen in een onbekend land. Na mijn kamer te bekijken kwam ik erachter dat ik in een jawel BUNKER leefde zonder dag licht. Maar hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord. De rest van de avond heb ik met de rest van de "leisure" meiden(totaal 7) gezeten en wat gegeten, want om 12 uur hadden we een jarige onder ons! Daarna natuurlijk naar bed want ik was toch best moe van dat reizen.

Toen de volgende dag was aangebroken, was er immers nog niks gergeld voor onze mooi BUNKER. Ik slaap hier samen met Francien. Het was zo'n klein hokje dat we nauwelijks onze kont konden keren. Maar goed vrouwen geven nooit op! Deze dag ben ik begonnen met een ontbijt en wat misselijkheid door warmte en natuurlijk een migraine aanval. Haha, maar goed waarnaar dit over was zijn wij met zijn allen naar het strand van Kuta gegaan. Waar we heerlijk in de zee hebben gezwommen. Eenmaal terug gekomen een douche genomen en wat gegeten en ook nog het goede nieuws gekregen dat we naar onze eigen (of ja eigen) kamer mochten. Daarna redelijk op tijd naar bed.

Maandag, onze eerste schooldag gehad. We werden verwelkomt door de manager en alle leraren van onze opleiding. We kregen ook nog een traditionele dans te zien. Daarna was er tijd voor wat koffie en verdere presentaties over cultuur. Ook hebben we een tour door de campus gehad en wat jullie misschien al wel hebben gezien een groepsfoto gemaakt. (staat op de facebook site van stenden university Bali) Daarna een heerlijke lunch! En weer een hoorcollege, maar dan over de minor die ik ga studeren hier. Spa Business Strategy genaamd. Uiteindelijk hebben we nog een presentatie gekregen van de studentenraad en van een surfschool en duikschool. Daarna de dag afgesloten met een lounge uurtje. Ook nog iets moois, ik wordt elke dag opgehaald met een busje en weer netjes thuis gebracht. We krijgen nog net geen snoepzakje.
Gisteravond zijn we naar Kuta gegaan om daar een pedicure en manicure te doen. (wat ik natuurlijk niet nodig had, na de mooie nageltjes van Michelle) Maar goed, ik heb maar een handmassage genomen, wat overigens heerlijk was. Ook wat gegeten tussen door en pas om 12 uur in bed door die lange pedicures en manicures. Haha

Vandaag was een fieldtrip dag, we zijn naar het zuiden van Bali gegaan om daar een Spa te bezoeken en een gastcollege te krijgen van de manager. Dit was heel leuk om te doen en te zien allemaal. Ook de informatie die we kregen was nuttig voor het business plan die we moeten schrijven. We moeten namelijk als moduulopdracht een business plan schrijven (soort ondernemingsplan) voor je eventuele eigen Spa. Zij gaf dan ook allemaal tips met wat je wel kan doen en met wat je niet moet doen. We kregen op de terugweg in het busje nog een lekker broodje. Eenmaal in het hotel zijn we gaan relaxen aan het zwembad, het was vandaag immers niet zulk heel mooi weer. Veel bewolking en later op de avond regen en onweer. Ik heb vanavond ook voor het eerst gegeten bij een Warung. Dit is een tentje langs de weg waar je allemaal lekkere gerechtjes kan laten klaar maken! (en ben nog niet ziek dus)
Nou en toen was ik hier. Eerst nog een heel gezeik gehad omdat ik geen Google chrome had, maar dat heb ik nu wel dus kan ik gewoon op internet!

Morgen heb ik mijn eerste lesdag en ga ik een scooter huren, en bij mooi weer smiddsags maar weer tannen! Haha,

Zoals jullie lezen vermaak ik mij tot nu toe wel en dat hoop ik nog veel langer te doen. Ik hoop dat ik deze blog bij ga houden en spreek jullie de volgende keer!

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Eline

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 3083

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 18 Juli 2015

Bali!

Landen bezocht: