Three weeks left - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Eline Brinks - WaarBenJij.nu Three weeks left - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Eline Brinks - WaarBenJij.nu

Three weeks left

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 Juni 2015 | Indonesië, Denpasar

Hallo allemaal,

Ben ik weer. Het is inmiddels weer anderhalve week geleden dat ik wat heb geschreven. We leven namelijk alweer in juni! Wat vliegt de tijd hier toch. Ik heb het hier echt naar mijn zin en moet er nog niet aan denken om weer terug te gaan. Gelukkig hoeft dit ook nog niet. Vorige week was een week net als anderen, of nouja als anderen. Dit keer maar twee dagen school waarvan één dag hoorcolleges aanluisteren. Het was dus een hele relaxte week met voornamelijk alleen maar niks doen en vervelen again. Oja die week ervoor zijn we op vrijdag nog met iedereen van school naar Bali Village geweest. Dit is ongeveer zo’n 80 man in een kleine gemeenschap. Waar ze alles laten zien en wij ook nog eens dingen mochten doen. We mochten offers maken, rijst koekjes maken en natuurlijk ook proeven. We hebben de boerderij bezocht met varkens en kippen en uiteindelijk ook nog een bloemen offer gemaakt. Daarna was het onze beurt om naar de rijstvelden te gaan. Hier mochten we helpen met ploegen. Het is een kwestie van op een houten plankje zitten en twee koeien aansturen. (Ik heb dit uiteraard NIET gedaan) Daarnaast kon je ook nog in de modder rijstplantjes planten. Na dit avontuur kregen we een lokale lunch. Nou nou niemand kan meer zeggen dat ik niets lust. Nog nooit zulke combinaties gegeten. Rijst met droge kip kerrie, opgedroogde vis, tofu, van allerlei sausjes en kruiden, kokos met een aardappel, soep, kokosmelk en niet te vergeten Balinese koffie met enorm veel drab.
Anyway, waar was ik gebleven. Oja vorige week. Verder heb ik dus vorige week niet veel gedaan. Behalve nog uitgaan in de plaatselijke Legian street en een beetje netflixen. Het weekend zijn we naar Amed gegaan. Dit is een heel klein plaatsje aan de oostkust van Bali. We hebben hier de eerste dag een uur tot ander halfuur op onze lunch moeten wachten. Daarna hebben we wat rond gereden op onze scooters. Ik kan je wel vertellen dit stukje van Bali is echt prachtig. Bultje op bultje af, langs de kust en uiteindelijk nog een stuk de bergen in. MOOI MAN! Daarna zijn we wat gaan eten bij een pizza tent. De pizza was heerlijk, maar deze dame kreeg weer eens een migraine aanval en had geen medicijnen bij zich. Ik ben daar dus gaan liggen op de zitzakken en twee klasgenootjes hebben paracetamol voor mij gekocht. De rest van de pizza kreeg ik mee als take away en heb ik opgegeten toen ik weer was opgeknapt. Daarna vroeg op bed om wat uit te rusten. De volgende dag zijn we na het ontbijt met onze snorkelzet vertrokken naar een baai waar je kan snorkelen bij een schipwrak. Na een uur stuntelen met stomme snorkelsets die niet werkten hebben we maar een paar nieuwe gehuurd met succes. We hadden ook een Go Pro camera gehuurd, zodat we onder water filmpjes en foto’s konden maken. Na het snorkelen lekker wat gegeten en terug gekeerd naar het hotel om de terug reis door de bergen te beleven. Dit is echt leuk, geeft een beetje Italië gevoel.
Zondag was een huiswerk dag voor vele, maar de motivatie was ver te zoeken. Savonds heb ik een beetje gefacetimed en geskypet met mensen. Deze week heb ik mijn laatste echte school week en die is goed van start gegaan. We zijn vandaag namelijk op fieldtrip geweest naar een Spa, maar dit keer kregen we zelf een massage. Niet geheel verkeerd. We konden eerst van de faciliteiten gebruik maken en kregen daar een uur lang een ontspanningsmassage. Welke ik soms niet altijd even fijn vond. Bij thuiskomst hard aan de bak voor school want er hing een deadline in de lucht. Gelukkig heb ik het verslag een uur geleden ingeleverd en had ik dus de tijd om nu dit te typen. Nog drie weken te gaan en dan zie ik eindelijk Berjan weer. Deze week heb ik nog één dag school en moet ik langs de ambassade om mijn visum te verlengen. Ik ga daar een mooie foto maken en een vingerafdruk afgeven. Daarnaast heb ik donderdag nog één hoorcollege over het defense die wij moeten geven aan het eind van dit moduul. Dan zit de laatste schoolweek erop. Volgende week zijn we dus een week vrij en hebben wij de gelegenheid om voor onze toetsen te leren. Die week erop heb ik namelijk twee toetsen en mijn defense. Deze week willen mijn moduul groepje en ik trouwens ook ons businessplan af hebben, zodat we volgende week de hele week vrij zijn.
Nouja zo ziet het er de aankomende weken dus uit en mijn afgelopen weken. Haha.
Ik spreek jullie wel weer!

Liefs Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Eline

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 3078

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 18 Juli 2015

Bali!

Landen bezocht: