Long time ago - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Eline Brinks - WaarBenJij.nu Long time ago - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Eline Brinks - WaarBenJij.nu

Long time ago

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Mei 2015 | Indonesië, Denpasar

A long long long long time ago since I wrote a nice story for you guys, but here it is again!
Het bericht is wat later dan gedacht ivm problemen met waarbenjij.nu, maar he daar is die dan toch!
Ik zal beginnen waar ik was gebleven. De week voor mijn vakantie ben ik bezig geweest met een verslag voor mijn CBL sessie. Het was een verhaal over een spa waarin het personeelsbeleid zeer slecht was. Dit moest dus verbeterd worden en wij moesten hiervoor onderzoek doen wat bijvoorbeeld wel legaal is en wat niet. Wat hoort het personeelslid te verdienen, hoe moet de spa omgaan met veiligheid en gezondheid bij de werknemer. En er moest ook een model worden toegepast. We zijn dus de eerste dagen daar mee bezig geweest. Verder moesten we hiervoor ook een meeting voorbereiden met de manager van de Spa (onze tutor). Helaas hebben wij de meeting niet helemaal goed begrepen, maar uiteindelijk wel een voldoende gekregen want ons verslag daarin tegen was wel heel goed. We hebben de deze week ook nog een spa bezoek gehad. Achja dit is altijd een beetje hetzelfde. Rondkijken, we krijgen informatie en kunnen vragen stellen voor ons businessplan. Naya natuurlijk kregen we vrijdag meivakantie. We hadden besloten om met een groepje van 5 naar Lombok en Gili Air te gaan. Oja, ik ben de vrijdag ook nog naar de kapper geweest hier, naar Rob Peetoom!
Dus, zaterdag om 6 uur uit bed om naar Lombok te gaan. In Bali gaat niets op tijd, dus je raad het vast al wel. We zouden om 7 uur met de bus naar Padang Bay gebracht worden, dit is de haven. Dit werd uiteindelijk half 8, maar met hoge snelheid kwamen we prima op tijd voor onze boot. Na een boottochtje inclusief dutje kwamen we mooi op tijd aan in Lombok. Eenmaal bij ons hotel gekomen hebben we gelijk een scooter gehuurd en wat rond gereden en vervolgens bij het strand nog wat gerelaxt. De avond lekker wat gegeten aan het strand en daarna door naar bed. De volgende dag gingen we op de scooter naar de Gangga watervallen. Wat een super mooie scooter tocht zeg! (Mark Brinks: Echt een weggetje voor Niek met de motor) Slingerend door de bergen heen en over klinkers midden door de rijstvelden, echt prachtig! Aangekomen bij de watervallen dachten wij dat we die waterval zelf wel konden beklimmen want er waren er 2, maar er waren er dus 3. Maar de derde kon alleen met gids. Dus dat wouden wij wel want hun hadden beweerd dat het 10 keer mooier was dan de andere. Nou niets was minder waar. Door een smal paatje naar beneden in de jungle en vervolgens in je bikini door het water en langs de rotsen klimmen om bij de waterval te komen. Wat een experience! En hij was de moeite waard om het allemaal te doen. De andere twee vielen dus ook in het niet met deze!
De dag erna zijn we op de scooter(2 uur) naar Kuta beach gegaan. Dit schenen echt hele mooie stranden te zijn. En dat was het (helaas maar 1 gezien), we hebben hier dan ook de hele middag gerelaxt alleen we werden een beetje gek van een spelende puppy hond. Wij dachten dat die wou bijten, maar bleek dus dat die hapte naar het zand die wij omhoog schopten met onze slippers. Op de weg terug zijn we van ellende helemaal nat geregend. Wat een bui! Eenmaal thuis lekker douchen en naar bed want we gingen naar Gili Air.
Aangekomen op Gili Air voelde ik meteen wat iedereen altijd bedoelde. Zo’n relaxt sfeertje. Prachtige eettentjes aan het strand en mooie hotels. Omdat we er sochtends vroeg waren hebben we eerst aan het zwembad gelegen want we konden nog niet in onze kamers. Wanneer onze kamers ready waren zijn we een fietstocht om het eiland gaan maken. Maar uiteraard moet mijn ketting er naar een paar minuten wel weer afvliegen. Gemaakt, maar naar 3 seconden weer eraf dus dat werd lopen, maar het eiland is erg klein en met steppen en duwen kom je een heel eind! Uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen want ja een Brinks zorgt daar altijd wel voor als iets niet goed is!
De volgende dag hebben we een snorkeltour gedaan rond alle drie de Gili’s in een privéboot want ja was maar 20000 rupia meer (ongeveer € 1,50). Het was echt heel mooi helder water in de boot kon je de bodem al zien en zee schildpadden overal! Oja de heen weg met de boot naar Lombok heb ik ook dolfijnen gespot! Maar goed, met snorkelen onderwater zie je echt zoveel, voornamelijk vissen, maar echt alle kleuren, groottes, diktes en lengtes. En ook nog een hele grote zeeschildpad die vast zat onder een rots, heel zielig. Tussendoor zijn we gestopt op Gili Meno voor een lunch. Dit is het eiland voor de stelletjes. Maar jeetje wat een RUST, niks voor mij en ik zou hier dan ook noooooooooit met Berjan heen gaan. (Even voor duidelijkheid Gili Air is meer voor families en Gili Trawagan is het party eiland, maar deze bezoek ik nog met Berjan en Gili Meno dus voor de stelletjes) Na onze snorkelavonturen terug naar het hotel om nog even bij het zwembad te liggen en vervolgens te douchen in onze mooie buiten douche en lekker uit eten. De volgende dag gingen we al weer terug.
De donderdag dat we thuis kwamen hebben we niet veel gedaan. Naar de stomerij wat eten en chillen was het wel voor die dag. En eindelijk weer in mijn “eigen” bed. Ik zou de vrijdag gaan surfen, maar dit werd hem helaas niet omdat ik ziek was. Hebben we dat ook weer gehad, gelukkig maar 1 dagje. Zaterdag ben ik bij het hotel gebleven, want een klasgenootje was ziek geworden en een andere was al ziek sinds donderdag dus die ging langs het ziekenhuis. Savonds ben ik met Liesbeth en Marije naar Skygarden geweest. De zondag is er wederom niet veel verricht. Er moest weer iemand naar het ziekenhuis waardoor ik bij de ander ben gebleven.
En toen begon de maandag het school weekje weer met een fieldtrip, de grootste grap ooit! Kwart over 8 in de bus voor een 5 minuten rondleiding! Smiddags zou ik met mijn groepje bezig gaan voor de volgende opdracht, maar daarin tegen heb ik de binnenkant van het ziekenhuis bekeken. Dit keer moest ik mee! Heb even vriendjes gemaakt met meerdere Nederlanders die er waren, haha. Bij terug komt nog even met mijn groepje gezeten en wat gegeten bij de plaatselijke warung.
En dat was het dus eigenlijk al wel weer. Vandaag was eigenlijk precies hetzelfde als gister, naar school en bezig voor school, maar mijn groepje en ik schoten best goed op dus waren al snel klaar. Waardoor ik me de rest van de dag ENORM heb verveeld. En dan nu uiteindelijk dit heb kunnen uploaden!
Zo, ik denk dat iedereen nu wel weer up to date is. Morgen ga ik een hele dag naar school. Donderdag heb ik een hoorcollege en Vrijdag gaan we naar Bali Village. (het echte boeren leven hier tussen de rijstvelden: Gerwin ik zal foto’s maken)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Eline

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 3075

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 18 Juli 2015

Bali!

Landen bezocht: